onsdag 16 juli 2014

In swedish

 Hej, jag tänkte skriva på svenska nu, det är länge sedan jag skrev här på svenska och min svenska är definitivt bättre än min svengelska.

 Jag tycker om statistik, jag skulle gärna förkovra mig mer i statistik, speciellt hälsostatistik.
Finnarna dricker nog mest alkohol i hela Europa, men visste ni att Japanerna dricker mera alkohol än finnarna?, samtidigt som Japanerna har längst livslängd i hela världen. Hmmm, underligt, ett intressant tema tycker jag.

 Det är trots allt mycket få personer i hela världen, som kan jobba för NASA, jag har ju hört om Cristopher Hirata, men biokemi och medicin och annan hälsovetenskap är inte "enklare" än astrofysik och kosmologi.

Om hälsovetenskap hade varit ett mycket mindre komplicerad vetenskap än astrofysik, då hade många människor runt om i världen inte lidit av ebola, malaria, HIV, fetma, diabetes, hjärt och kärl sjukdomar, cancer och så vidare.

 Världen har ett stort behov av flera Louis Pasteur.

 Jag ska konstruera hjul under kattens bur, så hon blir enklare att transportera, hon väger 3 kilo, men hon är så klumpig att ta med sig till flygplatsen med buren.


Ciao  Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.